sobota, 1 lutego 2014

Kiedyś zatrzymam czas

Mijam z szesnastolatkiem swoim budynek przedszkola:
O! Mamo! A pamiętasz jak ja płakałem kiedy mnie pierwszy raz tu przyprowadziłaś? I obiecałaś mi lody, jak uda mi się wytrzymać kilka godzina bez płaczu? I kiedy wróciłem, podałaś mi cały pucharek lodów...
Pamiętam to mamo!
Kiedyś zatrzymam czas...
Mijam ze swoim nastolatkiem sklep:
O!Mamo! A pamiętasz jak kiedyś kupiłem loda i wygrałem drugiego? Potem trzeciego i czwartego, we wszystkich były patyczki szczęśliwe. Potem mnie brzuch dwa dni bolał i do dziś na te lody patrzeć nie mogę, pamiętasz?
Kiedyś zatrzymam czas....
Mijam z nastolatkiem swoim park:
O! A tutaj tyle kasztanów zbierałem, że plecak ledwie na plecach niosłem i potem te ludziki robiliśmy razem. Pamiętasz? Tobie się podobały zawsze skorupki z kolcami a mi środek ten brązowy, błyszczący.
Kiedyś zatrzymam czas....



Mamo, fajne to nasze miasto jest.
Tyle tu miejsc, z którymi jesteśmy związani.
I jak kiedyś wyjadę, to zawsze chętnie tu będę wracał, bo wszystko mi będzie dzieciństwo przypominać.

 "Mam tak samo jak ty,
miasto moje a w nim:
najpiękniejszy mój świat
najpiękniejsze dni
zostawiłam tu kolorowe sny".
                                                                   (Cz.Niemen)


Kiedyś zatrzymam czas...

***

   Chciałabym, żebyś był taki jak ten kasztan. Żebyś umiał ukłuć tych, którzy będą chcieli cię skrzywdzić i żebyś nie bał się im kolców swoich pokazać, a wnętrze, to cudne, to błyszczące,  pokazuj tylko tym, którzy na to zasłużą...



34 komentarze:

  1. Cudny post....ja dziś o dzieciakach ale na wesoło:)Mój syn ma 14 lat,córcia 20 jutro kończy a ja nie wiem kiedy to zleciało i tak...szkoda,że już minęło:)Kochana....buziaki!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to prawda, czas pędzi jak oszalały, dzieci rosną w ekspresowym tempie, nam lat przybywa, niby oczywiste ale żal jednak czegoś...
      Dziękuję i pozdrawiam gorąco :)

      Usuń
  2. piękna wspomnienie i zdjęcie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:)
      Wspomnień nikt nigdy nam nie zabierze.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  3. Pięknie i wcale nie smutno - pisane sercem matki :)
    Zdjęcia cudne, szesnastolatek przepiękny ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:)
      Nie miało być smutno ;)

      Usuń
  4. Jak ten czas pędzi .... moja córa skończy w tym roku lat 18 ... a ja pamiętam jak na tą osiemnastkę czekałam swoją .... tyle wspomnień ...
    Jakie to pięknie kiedy dzieci nasze dzielą z nami takie chwile i wspominają tak ciepło i chcą do nich wracać ... piękny wpis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Kiedy to wszystko minęło, Olu?
      Ściskam:*

      Usuń
  5. rety moje baki maja dopiero 4 i 2 lata i juz łzy w oczach jak pomyslę, ze ten czas tak gna....
    Śliczny młodzieniec :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:)
      Czas gna i nic niestety nie możemy na to poradzić, zupełnie wbrew nam działa skubany;)
      Pozdrawiam

      Usuń
  6. Piękne! Pielegnujcie te "Wasze" zakątki miasta w serduszkach najmocniej:)))

    OdpowiedzUsuń
  7. To wielkie szczęście mieć tak zwykłe a jakże ciepłe wspomnienia :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda Margolciu :)
      Ściskam :*

      Usuń
  8. Kasiu jestem pewna, że dajesz swojemu synowi, to co najlepsze i że wracając kiedyś w te strony, będzie czuł, że wraca do kochanych miejsc ale przede wszystkim do Was :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kasiu, wiesz...też bym chciała być jak ten kasztan...mam nadzieję, że z czasem nauczę się pokazywać kolce...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I kolce są nam potrzebne, teraz już to wiem....
      Pozdrawiam Cię :*

      Usuń
  10. fajnego masz nastolatka Kasiu :)) ja już nawet nie chcę czasu zatrzymywać byleby troszkę zwolnił wiesz ?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      A ja bym zatrzymała i cofnęła potem ;)
      :*

      Usuń
  11. ...mój Filip(15) wyszperał ostatnio teczki z pamiątkami z przedszkola-rysunki, malunki, wyklejanki, dzierganki, wierszyki, piosenki....no i się zaczęło.. doszły fotki, filmiki i wieczór sie przeciągnął....ja się wzruszałam, K-przypominał historyjki a młody zwijał się ze śmiechu...Warto było!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każda chwila spędzona z tymi, których kochamy warta jest przeżycia:)
      Jak ten czas leci, prawda?
      Ściskam ♥

      Usuń
  12. Kasieńko, za każdym razem czegoś się od Ciebie uczę...

    OdpowiedzUsuń
  13. Oj pędzi ten czas, pędzi...nasza Maja już niemal 4. Piękne wspomnienia Kasiu :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda...
      Dziękuję i pozdrawiam :*

      Usuń
  14. Niewątpliwie to jedno z najpiękniejszych wyznań miłości! Jak dobrze mieć dzieci bo nie muszę zazdrościć. Moc uścisków

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)
      Dziękuję i ściskam też :)

      Usuń
  15. Kasiu, jesteś wspaniałą, mądrą Mamą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu, dziękuję, ale uczę się stale, na błędach też, jak każda mama ;)
      Pozdrawiam :*

      Usuń
  16. Fajna dziewczyna z Ciebie :)))

    Miłego dnia Kasiu :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:)
      I dla Ciebie również ♥

      Usuń