czwartek, 17 kwietnia 2014

Najpiękniejsze

Święta Wielkanocne.
Od najmłodszych lat moje ulubione.
W hierarchii świąt stojące najwyżej, bijąc na głowę Boże Narodzenie.
Nie ważne, że prezentów nie było, lampek choinkowych, czy urodzin, które w tym okresie przypadały.
Była wiosna, była Wielkanoc, były motyle w brzuchu i to oczekiwanie.
Echo w pokoju, kiedy dywan na trzepaku wisiał i spoglądał na okna, które ze wstydu próbowały ukryć goliznę swoją, bo zasłony się prały akurat.
Wiosenne powietrze kręciło w nosie i wyciągało ze ścian resztki zimowego pyłu.
Zapach upranych firanek unosił się w domu przez kilka dni.
Malowanie jajek i ogromna radość z tego.
Pełna lodówka, gdzie sernik wpatrywał się z uśmiechem w pieczoną szynkę i zastanawiał się, czy spotkają się niebawem w żołądkach gości.
Spotkania rodzinne i słowa cioci "Kiedy tak wyrosłaś, co?"

Dziś jest tak samo.
Nic się nie zmieniło.
Sernik nadal porozumiewawczo zerka na kawał mięsa leżącego tuż obok.
Słońce rozpieszcza i rozwesela ściany, budząc je z letargu.
Tylko motyle odleciały, zadomowiły się w brzuchu mojego dziecka.
Bo teraz Ono czuje to tak, jak ja kiedyś czułam, nie do opisania, do przeżycia.
A ja zrobię wszystko, by te motyle jak najdłużej Go łaskotały.
Bo szczęścia trzeba szukać w sobie.
A potem dzielić się nim z innymi.



PIĘKNYCH I SZCZĘŚLIWYCH ŚWIĄT WAM ŻYCZĘ! 


22 komentarze:

  1. WZAJEMNIE KASIU !!!!! ja mam podobne wspomnienia !!!! buziole

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jednak wolę BN, ale i Wam życzę wszystkiego co najpiękniejsze :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Wzajemnie Kasiu,,,wszystkiego dobrego na święta życzę :))***

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja z czasem zaczęłam doceniać Wielkanoc, nie tylko religijne aspekty, ale atmosferę. Te święta nie są tak skomercjalizowane i "przymusowe". Obchodzą je naprawdę ci, którzy chcą. I faktycznie też mam związane z nimi przemiłe doznania :)
    Wszystkiego dobrego
    marta

    OdpowiedzUsuń
  5. Kasiu i Wam wspaniałych ... i niech i Ciebie też te motyle jeszcze ciut połaskoczą :**

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie napisałaś.
    Wesołych Świąt : )

    OdpowiedzUsuń
  7. Pieknie napisane Kasiu. Jak zawsze. Rodzinnych i radosnych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam podobne odczucia jezeli chodzi o Wielkanoc. Niezaleznie od przekonan i lat ktore minely, niezaleznie od tego gdzie je spedzam to jest to dla mnie okres podsumowania tego co bylo, refleksji nad wyborem drogi i czas odrodzenia , odnowy . Jak juz przejde te fazy to jakos napawa mnie to energia i optymizmem na przyszlosc. To jest chyba to szczescie ...
    Pogodnych Swiat zycze :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wesołych, Radosnych, Spokojnych i Rodzinnych Świąt. Wszytskiego dobrego !!! p.s. napiszę, jeszcze się odezwę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wszystko sobie wyobraziłam - i te nagie okna, i sernik rozmawiający z szynką i Ciebie uśmiechnętą :)
    Wesołych świąt Kaan ♥

    OdpowiedzUsuń
  11. szczesliwych swiat moja droga :) i oby takie wlasnie jak piszesz byly zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świąteczności na każdy dzień-Anula!

    OdpowiedzUsuń
  13. Pysznych chwil dla Was ♥

    OdpowiedzUsuń
  14. Serce rośnie czytając takie słowa!!
    Pogodnych Świąt!!
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo Wam wszystkim dziękuję ♥

    OdpowiedzUsuń
  16. Święta Wielkanocne mają nieopisany urok. Odczułam to dopiero na emigracji... Bo Boże Narodzenie jest tak intensywne, atrakcyjne i ciekawe we wszystkich jego tutaj odsłonach, że może nawet cieszyć. Natomiast Wielkanoc, ze swoją delikatnością, kruchym, wiosennym, budzącym się do życia urokiem, bijącym sercem, słońcem, które pada na żółciutkie forsycje jest najpiękniejsza tylko w Polsce.
    Nie potrafię tego opisać, ale wiem, że mnie zrozumiesz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem doskonale i zgadzam się z Tobą:)
      Dziękuję Ci ♥

      Usuń
  17. pięknie tutaj u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń